Novinky a odporúčané | Globálne vzdelávanie.sk

Novinky a odporúčané

115 kníh a publikácií

Najnovšie

Lidé v pohybu. Metodika pro práci s tématy uprchlictví a migrace
Metodika na prácu s témami utečenecov a migrácie
Autor:
kolektív autorov
Vydavateľstvo:
Junák, Tiskové a distribuční centrum, NaZemi
Rok vydania:
2016
Jazyk:
Čestina

Junák - český skaut a organizácie NaZemi spoločne vydali metodickú príručku Ľudia v pohybe ako pomôcku pre skautských vedúcich a ďalších pracovníkov s mládežou či vzdelávateľov,  ktorí sa chcú vo svojej práci s deťmi a mladými ľuďmi venovať témam utečenecov a migrácie. Publikácia prináša informácie, metodickú podporu, ponuku konkrétnych aktivít aj odkazy na iné už existujúce metodiky.

Zisťovanie postojov a postojových zmien počas vyučovania.
Zisťovanie postojov a postojových zmien počas vyučovania
Autor:
Medzinárodný autorský a projektový tím: Liz Allum, Peter Dráľ, Nina Galanská, Barbara Lowe, Andrej Návojský, Piia Pelimanni, Louise Robinson, Petra Skalická, Blanka Zemanová
Vydavateľstvo:
Nadácia Milana Šimečku
Rok vydania:
2015
Jazyk:
Slovenčina

Príručka poskytuje inovatívne metódy na zisťovanie postojov a postojových zmien u žiakov.
Vytvorené a odskúšané aktivity umožňujú realizovať globálne vzdelávanie a multikultúrnu výchovu
efektívnejšie vďaka zisťovaniu dopadu pedagogického pôsobenia.

www.nadaciamilanasimecku.sk/akoviemezetofunguje

Metodická príručka pre stredné školy
Autor:
kolektív autorov
Vydavateľstvo:
OZ Človek v ohrození
Rok vydania:
2015
Jazyk:
Slovenčina

Séria aktivít k predmetom umenie a kultúra, dejepis, geografia a občianska náuka pre skoly s vyučovacím jazykom maďarským. Príručka vznikla v rámci medzinárodného projektu Učíme (sa) v globálnych súvislostiach. Jeho cieľom je systematicky začleňovať globálne vzdelávanie (GV) do jednotlivých predmetov tak, aby sa jednotlivé GV témy dali jednoducho použiť na hodinách a zároveň boli plne v súlade so Štátnym vzdelávacím programom. Výsledkom je séria  aktivít, ktoré tvoria túto príručku. Texty pripravovali autorky a autor, z ktorých väčšina aktívne učí na stredných školách a neskôr boli preložené do maďarského jazyka.

 

Metodická príručka pre stredné školy
Autor:
kolektív autorov
Vydavateľstvo:
OZ Človek v ohrození
Rok vydania:
2015
Jazyk:
Angličtina, Slovenčina

V príručke nájdete jedenásť interaktívnych aktivít, ktoré sú zoradené podľa jazykových zručností od A2 po B2, samozrejme aktivity môžete upraviť pre svojich žiakov a podľa ich schopností. Súčasťou aktivít sú pracovné listy, ktoré si môžete jednoducho vytlačiť a rozdať svojim žiakom. Texty pripravovali autorky, z ktorých väčšina aktívne učí na stredných školách. Aktivity sú písané v anglickom jazyku, úvodná časť príručky v slovenskom jazyku. Metodická príručka vznikla v rámci medzinárodného projektu Učíme (sa) v globálnych súvislostiach. Jeho cieľom je systematicky začleňovať globálne vzdelávanie (GV) do jednotlivých predmetov tak, aby sa jednotlivé GV témy dali jednoducho použiť na hodinách a zároveň boli plne v súlade so Štátnym vzdelávacím programom. 

Metodická príručka pre stredné školy
Autor:
kolektív autorov
Vydavateľstvo:
OZ Človek v ohrození
Rok vydania:
2015
Jazyk:
Slovenčina

Metodická príručka vznikla v rámci medzinárodného projektu Učíme (sa) v globálnych súvislostiach. Jeho cieľom je systematicky začleňovať globálne vzdelávanie (GV) do jednotlivých predmetov tak, aby sa jednotlivé GV témy dali jednoducho použiť na hodinách a zároveň boli plne v súlade so Štátnym vzdelávacím programom. Výsledkom je séria 14 aktivít, ktoré tvoria túto príručku. Texty pripravovali autorky a autor, z ktorých väčšina aktívne učí na stredných školách. 

Metodická príručka pre stredné školy
Autor:
kolektív autorov
Vydavateľstvo:
OZ Človek v ohrození
Rok vydania:
2015
Jazyk:
Slovenčina

Metodická príručka vznikla v rámci medzinárodného projektu Učíme (sa) v globálnych súvislostiach. Jeho cieľom je systematicky začleňovať globálne vzdelávanie (GV) do jednotlivých predmetov tak, aby sa jednotlivé GV témy dali jednoducho použiť na hodinách a zároveň boli plne v súlade so Štátnym vzdelávacím programom. Výsledkom je séria 15 aktivít, ktoré tvoria túto príručku. Texty pripravovali autorky a autor, z ktorých väčšina aktívne učí na stredných školách. 

Metodická príručka pre školy a vzdelávacie centrá
Autor:
Lukáš Zorád, Peter Farárik
Vydavateľstvo:
Človek v ohrození, o.z.
Rok vydania:
2015
Jazyk:
Slovenčina

Táto publikácia vám predstaví africký kontinent z inej perspektívy, ako ste možno zvyknutí. Aj v tom, že slovo „africký“ sa tu používa iba minimálne a aj to iba v spojitosti s kontinentom ako takým. Okrem zaujímavých informácií vyvracajúcich rôzne mýty nájdete v nej aj podnetné aktivity, ktoré môžu použiť učitelia na vyučovacích hodinách viacerých predmetov, aj vzdelávatelia v neformálnom kontexte. Tieto aktivity vychádzajú z princípov globálneho vzdelávania a predstavujú interaktívne metódy rozvíjajúce kritické myslenie a vyvolávajúce diskusiu. 

Metodická príručka pre stredné školy
Autor:
kolektív autorov
Vydavateľstvo:
Človek v ohrození, o.z.
Rok vydania:
2015
Jazyk:
Slovenčina

Metodická príručka vznikla v rámci medzinárodného projektu Učíme (sa) v globálnych súvislostiach. Jeho cieľom je systematicky začleňovať globálne vzdelávanie (GV) do jednotlivých predmetov tak, aby sa jednotlivé GV témy dali jednoducho použiť na hodinách a zároveň boli plne v súlade so Štátnym vzdelávacím programom. Výsledkom je séria 14 aktivít, ktoré tvoria túto príručku. Texty pripravovali autorky, z ktorých väčšina je aktívnymi učiteľkami na stredných školách. 

Metodická príručka pre stredné školy
Autor:
kolektív autorov
Vydavateľstvo:
Človek v ohrození, o.z.
Rok vydania:
2015
Jazyk:
Slovenčina

Metodická príručka vznikla v rámci medzinárodného projektu Učíme (sa) v globálnych súvislostiach. Jeho cieľom je systematicky začleňovať globálne vzdelávanie (GV) do jednotlivých predmetov tak, aby sa jednotlivé GV témy dali jednoducho použiť na hodinách a zároveň boli plne v súlade so Štátnym vzdelávacím programom. Výsledkom je séria 16 aktivít, ktoré tvoria túto príručku. Texty pripravovali autorky, z ktorých väčšina je aktívnymi učiteľkami na stredných školách. 

Metodická príručka k výuke angličtiny na 2. stupni ZŠ
Autor:
Z. Límová a kol.
Vydavateľstvo:
Slovenské centrum pre komunikáciu a rozvoj n.o.
Rok vydania:
2014
Jazyk:
Angličtina, Slovenčina

Príručka obsahuje materiály týkajúce sa 10 tém, ku ktorým patria aj samostatné pracovné listy v pracovnom zošite. Určená je primárne pre učiteľov 8. a 9. ročníka základných škôl, no jednotlivé aktivity sú adaptovateľné aj pre starších žiakov či mimo formálneho vzdelávania.

Odporúčané

Lidé v pohybu. Metodika pro práci s tématy uprchlictví a migrace
Metodika na prácu s témami utečenecov a migrácie
kolektív autorov
Junák, Tiskové a distribuční centrum, NaZemi
2016
Čestina
Zisťovanie postojov a postojových zmien počas vyučovania.
Zisťovanie postojov a postojových zmien počas vyučovania
Medzinárodný autorský a projektový tím: Liz Allum, Peter Dráľ, Nina Galanská, Barbara Lowe, Andrej Návojský, Piia Pelimanni, Louise Robinson, Petra Skalická, Blanka Zemanová
Nadácia Milana Šimečku
2015
Slovenčina
Metodická príručka pre stredné školy
kolektív autorov
OZ Človek v ohrození
2015
Angličtina, Slovenčina
kolektív autorov
Priatelia Zeme - SPZ
2010
Slovenčina
Metodická príručka
Kolektív autorov
Člověk v tísni
2010
Slovenčina
Príručka predstavuje koncept globálneho vzdelávania
Kolektív autorov
Človek v ohrození, o.z.
2014
Slovenčina